기타 브랜드별 표준 스케일 사이즈

01 October
시월
2013
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기타 제작용으로 사용되는 목재 수종과 이름

01 October
시월
2013
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Fender ST Long 스케일 647.7mm / 25.5'

30 September
구월
2013
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Nut to Fret은 핑거보드에 위치한 실제 프렛의 위치이며, 실제로는 연주하는 현의 굵기가 굵어질수록 눌렀을 때에 소리가 높아지는 경향(누른 만큼만 텐션이 강해지므로 )이 있습니다 , 따라서 너트로부터 각 프렛까지의 위치보정이 필요합니다.그 보정을 실시하는 것이 아래 (치수) 실제의 위치:Actual」라고 하는 일람표가 됩니다. 실제 연주하는 프렛의 위치는 Actual의 (치수)를 참고하세요. 기타 제작시 프렛의 위치는 Nut to Fret의 치수로 제작한다. (치수)아래에 있는 (Thickgauge와Thingauge) 현의 굵기에 의한 수정치입니다. 이것은 어디까지나1현측이 가늘고 ,6현측이 굵게라고 하는 상정한 것입니다. 실제로는 사용하는 현의 굵기에 의해 체크하는 것이 최상이지만, 많은 경우는 브릿지의 새들 조절나사를 드라이버로 위치를 조정합니다. 이러한 보정을 실시하는 경우는12프렛 위치의 하모닉스음과 1번 ~ 6번 현의 개방현 E A R G B E 또는 실제음(개방현과 12프렛의 음)을 튜너로 비교하면서 같은 소리의 높이가 되도록 합니다. (옥타브 피치 조정). 인치를 mm로 환산한 숫자 / 1" = 25.4mm Nut to Fret [mm] 1FRET: = 36.35261589 mm2FRET: = 70.66491201 mm3FRET: = 103.05140172 mm4FRET: = 133.62018615 mm5FRET: = 162.47327805 mm6FRET: = 189.70692564 mm7FRET: = 215.41213077 mm8FRET: = 239.67458415 mm9FRET: = 262.57524828 mm10FRET: = 284.1906813 mm11FRET: = 304.59284268 mm12FRET: = 323.85 mm13FRET: = 342.02627556 mm14FRET: = 359.18242362 mm15FRET: = 375.37570086 mm16FRET: = 390.66006069 mm17FRET: = 405.08660664 mm18FRET: = 418.70346282 mm19FRET: = 431.556033 mm20FRET: = 443.68725969 mm21FRET: = 455.13762414 mm22FRET: = 465.94534065 mm23FRET: = 476.14642134 mm24FRET: = 485.775 mm25FRET: = 494.86313778 mm26FRET: = 503.44121181 mm27FRET: = 511.53785043 mm28FRET: = 519.18006273 mm29FRET: = 526.39330332 mm30FRET: = 533.20173141 mm31FRET: = 539.6280165 mm32FRET: = 545.69366223 mm33FRET: = 551.41881207 mm34FRET: = 556.82263794 mm Thickgauge(굵은 현의 보정): = 651.91005 mm 실측한 결과 6 번줄 Thingauge(가는 현의 보정): = 649.25448 mm 실측한 결과 1 번줄위에서 말한 실측이란 줄자 또는 스텐레스 제도용자를 이용하여 너트와 새들의 실제의 간격을(스케일) 말한다.실측한 결과가 가지고 계신 기타의 스케일과 일치해야만 정확한 조율을 할 수 있습니다. ============ 실제의 프렛 위치:Actual(0.995) ============= ACTUAL SCALE => 644.4615 [mm] Nut to Fret 1FRET: = 36.17085281055 mm2FRET: = 70.31158744995 mm3FRET: = 102.5361447114 mm4FRET: = 132.95208521925 mm5FRET: = 161.66091165975 mm6FRET: = 188.7583910118 mm7FRET: = 214.33507011615 mm8FRET: = 238.47621122925 mm9FRET: = 261.2623720386 mm10FRET: = 282.7697278935 mm11FRET: = 303.0698784666 mm12FRET: = 322.23075 mm13FRET: = 340.3161441822 mm14FRET: = 357.3865115019 mm15FRET: = 373.4988223557 mm16FRET: = 388.70676038655 mm17FRET: = 403.0611736068 mm18FRET: = 416.6099455059 mm19FRET: = 429.398252835 mm20FRET: = 441.46882339155 mm21FRET: = 452.8619360193 mm22FRET: = 463.61561394675 mm23FRET: = 473.7656892333 mm24FRET: = 483.346125 mm25FRET: = 492.3888220911 mm26FRET: = 500.92400575095 mm27FRET: = 508.98016117785 mm28FRET: = 516.58416241635 mm29FRET: = 523.7613368034 mm30FRET: = 530.53572275295 mm31FRET: = 536.9298764175 mm32FRET: = 542.96519391885 mm33FRET: = 548.66171800965 mm34FRET: = 554.0385247503 mm Thickgauge(굵은 현의 보정): = 648.65049975 mm - 0.995 = 647.65549975Thingauge(가는 현의 보정): = 646.0082076 mm + 0.995 = 647.0032076

pickup의 구조와 이해

30 September
구월
2013
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pickup의 구조 N (Front)M (Center)B (Rear)Pickup의 형태1-pickupXXOHumbucker, 00 메탈에 쓰임2-pickupOXO0 0, 0 00, 00 0, 00 003-pickupOOO0 0 0, 00 0 00, 00 00 00 …… Humbucker의 근원은 Gibson LP – Standard, Custom에 쓰이기 시작 하면서부터 이다. Single 모델은 Fender ST – stratocaster에 주로 쓰이며 형태는 0 0 0, 0 0 00, 00 0 00의 모습을 가진다. Bass / 1 pickup – p bass / 2 pickup – j j bass 픽업의 원리와 이해 현의 진동에너지가 전기 에너지로 바뀌어 Amp에서 소리를 증폭하는 것이다픽업의 전압은 mV단위로 쓰이며 1V를 넘기는 것은 힘들다. 픽업에 감기는 Coil의 굵기는0.045, 0.050, 0.055, 0.060, 0.065, 0.070 등이 있으며 보통 국내에서는 41,(42, 43),44,45 라는 숫자로 표기되며 ( )안의 a wire gauge가가장 많이 쓰인다. 숫자가 클 수록 더 얇아진다.픽업을 이루는 자석의 종류는 크리스털 압전소자,Alnico(마그네틱), Ceramic(페라이트) 피에조 압전픽업 등이 있으며 Alnico(마그네틱)은 자력이 약해지는 성질이 있어서 오래 지나면 자석을 재생하거나 픽업을 교체해야 한다. Ceramic(페라이트)는 자력이 강하고 자력이 덜 약해지므로 강한 출력의 픽업에 많이 쓰인다. 싱글 픽업에는 알니코가 많이 쓰이며햄버커에는 세라믹을 많이 사용한다.

기타와 베이스의 바디 치수와 넥에 쓰이는 나무

30 September
구월
2013
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Body Specifications 1.Strat® / Thickness = 45mm / Length = 460mm / Width = 322mm 2.P Bass® / Thickness = 42mm / length = 506.67mm / Width = 329.47mm 3.J Bass® / Thickness = 42mm / Length = 521.08mm / Width = 352.52mm 4.Tele® / Thickness = 45mm / Length = 405.17mm / Width = 324.36mm 5.LP® / Thickness, Top = 40 / 15, 35 / 20 / Length = 443mm / Width = 335mm Body Wood Type Ash(물푸레나무), Maple(단풍나무), Koa(하와이산 아카시아), Walnut(호두나무-가래나무과), Poplar(백양나무) Alder(오리나무-자작나무과) Mahogany(단향과의상록교목), Spruce(가문비나무-소나무과) Ebony(흑단) Neck Wood / Finger Board Wood Neck Maple, 4/1 Sawn Maple, Birdseye Maple, Flame Maple, MahoganyFinger BoardMaple, Birdseye Maple, Mdgscr Rswd, Brazilian Rswd, Poplar, Ebony1 piecesMaple, Birdseye Maple

기타의 스케일 길이 구하는 공식

30 September
구월
2013
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길이 구하는 공식 L x ( 1- ) 25.5” / 647.7mm X 1 fret (0.05613) = 36.355짧은 스케일은 1 또는 2 fret을 자르고 쓰고 긴 스케일은 원하는 길이에 곱한다. 700mm X 0.05613 = 39.291의 1 Fret의 길이가 된다. 0. 01. 0.056132. 0.109113. 0.159114. 0.206305. 0.250856. 0.292907. 0.332598. 0.370049. 0.4054010. 0.4387711. 0.4702712. 0.513. 0.5280914. 0.5545515. 0.5795616. 0.6031517. 0.6254318. 0.6464519. 0.6663020. 0.6850221. 0.7027022. 0.7193923. 0.7351424. 0.7525. 0.7640426. 0.7772827. 0.7897828. 0.79793 25 F = 495.09 26 F = 503.67 27 F = 511.77 28F = 519.42

영문 기타 제작 용어

30 September
구월
2013
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영문 기타 제작 규격

상현주라고 말하는 너트의 재질

30 September
구월
2013
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플라스틱, 그래파이트, 본 bone, 아이보리, 황동(브라스), 돌(!), 대리석(!!), 심지어는 화석(!!!!) 에 이르기까지.....1) 플라스틱 너트 플라스틱을 너트 재질로 사용하고 있는 기타는 저가형 기타부터 고가형 기타까지 다양합니다. 대부분이 열경화성 수지를 사용하고 있으며 마찬가지로 플라스틱의 일반적인 특성을 다 따라갑니다. 가격도 싼 편입니다. 사운드 컨셉을 특별히 말로 설명하기는 어렵고 너트에서 나타나는 특성을 알기는 어렵습니다. 가공성은 특별히 설명 드리지 않겠습니다. 2) 그래파이트(Graphite) 너트 그래파이트 하면 흔히들 그래파이트 넥, 그래파이트 지판 혹은 그래파이트 리인포시드 넥 등을 떠올리시겠지만 너트 재질 중 가장 많이 사용되는 재질중 하나입니다. 변형이 적고, 부러지지 않는 등 여러가지 장점이 있으며, 가공성도 훌륭한 편입니다. 가격도 본너트와 비교해서 같거나 혹은 더 ?정도이고요...... 사운드는 부드럽고 따뜻한 무난한 느낌입니다.3) 본(Bone) 너트 기타 뿐 아니라 현악기 역사에서 가장 오래되었고 지금도 여전히 많이 사용되고 있는 너트 재질입니다. 빈티지 펜더 넥의 거의 대부분이 이 본 너트입니다. 본의 재질은 물론 뼈입니다. 주로 소뼈가 많이 사용되고 있습니다. 변형은 적지만 잘 부러지는게 단점입니다. 본너트를 그라인더 등으로 가공하게 되면 화장터 냄새 납니다. 물론, 잦은 줄 교체 등으로 인해서 부러지는 일도 많습니다. 본너트는 기타 제작 공정 측면으로만 보자면 단점 투성이의 재질입니다만 울림 측면에서 약간 좋아지는 부분이 있습니다. 다소 단정한 느낌의 사운드죠........4) 브라스(Brass) 너트 브라스 너트는 주로 베이스에서 많이 사용됩니다. 기타에서는 잘 안씁니다. 가공성은 좋습니다. 금속 재질이기는 하지만 잘 잘라지며 잘 깎입니다. 경도도 좋아 부러지지 않으므로 반영구적으로 사용할 수 있습니다. 브라스 너트의 특징은 지금까지 위에서 열거한 너트 재질과는 상당히 다른 특성을 보여준다는 것입니다. 일단, 사운드가 상당히 공격적이고 펀치감이 있고 고음역대가 높아지며, 와일드 해지는 경향이 있습니다. 특히 개방현 4현의 슬랩사운드에서는 고음역이 살고 펀치감이 좋아지니까 유리해지는 측면이 있습니다.5) 니켈(Nickel) or 스테인레스 스틸(Stainless Steel) 너트 브라스와 함께 니켈/스테인레스 너트도 주요한 금속 너트로 사용됩니다. 가공성은 아직까지 가공을 안해봤기 때문에 모르겠습니다. 가격도 위에 열거한 너트 재질에 비해서 2배 이상 비쌉니다. 사운드는 브라스보다도 더 금속성이 강하고 공격적이지만 브라스보다는 덜 와일드하며, 차가운 톤입니다.

픽업이란?

30 September
구월
2013
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픽업이란? 기술적으로 설명하자면 픽업이란 기타 현의 진동을 전기적인 신호로 변환시킨 후 앰프를 통해 증폭된 사운드를 만들도록 중계해주는 매개체라고 할 수 있다. 이 픽업의 특성에 따라서 기타 현의 진동이 다양한 색상의 톤으로 증폭된다. 따라서 똑같은 기타라 할지라도 픽업의 성격에 따라서 메탈 지향적인 강력한 리프를 잘 만들어주는가 하면 훵키한 코드 연주에 어울리도록, 또는 투명한 재즈 솔로 연주에 적합한 기타로 변신할 수 있는 것이다. 픽업의 구조는 생각보다 간단하다. 자석 둘레에 코일을 감으면 끝이다. 이것이 픽업의 사운드를 어떻게 좌우하느냐고? 단순화시켜서 이야기하자면 코일의 감김 수가 늘어날수록 출력이 강해지고 중음대가 강해진다. 반면 코일의 감김수가 약해질수록 고음, 저음대가 강해지면서 출력은 떨어지게 된다. 하지만 마냥 단순하게만 보이는 픽업의 원리에도 불구하고 자석의 재질, 코일의 재질, 코일의 굵기, 보빈의 재질, 코일이 자석 둘레에 감기는 회수 등등 미시적인 여러 변수들이 상호작용을 하면서 독특한 사운드를 창조해 내게 된다. 픽업에 사용되는 마그네트로는 알니코(Alnico) 재질과 세라믹(Ceramic) 재질이 많이 사용된다. 알니코는 알루미늄, 니켈, 코발트의 합금으로 서스테인이 향상된 부드러운 소리를 만들어주는 경향이 있다. 알니코에서도 알니코 II와 알니코 V가 주로 애용되는데 알니코 II는 좀더 둥글고 부드러운 사운드를 만들어주는 특징이 있는가하면 알니코 V는 좀더 밝고 다이내믹한 사운드를 만들어준다고 평가된다. 한편 펜더의 커스텀샵 픽업 모델중에는 알니코 III 재질의 마그네트로 만들어지는 픽업들도 있다. 반면 세라믹은 자성을 띈 철과 일련의 극소지하광물-바륨,스트로튬-등의 합금으로 이루어졌다. 따라서 알니코에 비해서 출력이 상대적으로 강한 특징을 갖는다. 나에게 맞는 픽업이 무엇일까 고민하는 연주자들 중에는 직접 유명 픽업 브랜드 홈페이지를 찾는 연주자들이 있다. 그런데 각 제품의 설명에 딸려 나오는 수치가 무엇을 의미하는지 몰라서 당혹스러울 때가 많을 것이다. 흔히 픽업의 음향적 특성을 설명하는 지표로 2가지가 제시된다. 한가지는 DC resistance이고 또 하나는 Resonance Peak이다. D.C resistance는 D.C 전류에 대한 저항의 수치를 나타낸다. 이 수치가 높을수록 출력이 강해지고 톤이 어두워진다. 반면 이 수치가 낮을수록 출력이 약해지고 톤이 밝아진다. Resonance Peak는 픽업의 임피던스(impedance:전압의 전류에 대한 비율)가 최고치에 이르는 주파수대를 나타낸다. 이 수치가 높아지면 사운드가 더 밝아지고 투명해진다. 또한 많은 픽업 메이커들이 각각의 제품 모델들에 대해 treble/middle/bass 의 톤 비율을 표기한 경우가 많으므로 자신이 원하는 사운드의 특색에 맞는 픽업을 고르는데 참고하면 좋을 것이다. (예를 들어 세이무어 던컨 제품중 험버커의 모델별 톤 차트를 참고해보자. 이 표를 보면 비록 소리를 듣지 않는다 해도 지표와 마그네트의 재질만으로도 대충 원하는 사운드를 만들어줄법한 모델을 짐작할 수도 있을 것이다.) Q. "What can you tell me about the new "Noiseless" pickups?" A. The "Noiseless" pickups are made up of individual upper and lower coil sections. The two coils are separated by a steel plate which lays between the two sections. The special Alnico 5 rod magnets extend through both coils and pass through (but do not touch), the steel spacer plate at the center of the pickup. The pickup works as an integrated unit, each part contributing and dependent on the other parts for output, tone shaping and quiet operation. In short, a brilliant synthesis of single coil and humbucking pickup design which produces the classic "Fender Tone", but without the 60 cycle hum associated with single coil pickups. Q. "The Lace Sensor Dually pickups can be wired as humbuckers can't they?"A. The Fender-Lace Sensor Dually pickups, because of their unique design, are already a low noise hum-canceling pickup. The Duallys are a pair of individual, low noise, single coil sensors placed side by side and therefore, wiring them as humbuckers is neither necessary nor possible. They work off a different principal than standard single coil pickups, and are designed to be wired in series, not parallel. Q. "What is this extra green wire on my Fender-Lace Sensor for?" A. The green wire is an extra ground wire which allows you to ground the chassis of the pickup. It should be soldered along with the white wire to the top of the volume pot. Q. "I just bought the "Texas Tele" pickups and I wired the pickups just like the diagram said and it sounds real thin. Did I do something wrong?" A. Your pickups are more than likely out of phase. If you simply switch the black wire with the white wire on the neck pickup, it should solve the problem. Q. "What is the difference between "Texas Special" Stratocaster pickups and other Strat single coils?" A. The "Texas Special" Strat pickups were designed by Fender and selected by Stevie Ray Vaughan for use in his Signature Series "SRV" Stratocaster. They are basically an "over-wound", vintage style pickup. They have about 1,000 more wraps of plain enamel wire and staggered Alnico magnet pole pieces which gives them a hotter output with more mid-range. They are available in a calibrated set with the center pickup being reverse wound and having reverse polarity magnets. This feature creates the humbucking effect in positions 2 and 4 on your 5-way switch. There is actually only one '57/'62 "Vintage" pickup, and it is used for all three pickup positions. The '57/'62 "Vintage" pickups have staggered magnetic pole pieces like the "Texas Specials", but the center pickup is not reverse wound/reverse polarity, and therefore they will not be hum canceling in positions 2 and 4 of the standard 5-way switch. The American Standard pickups are similar to the "Vintage" in output, but have level pole pieces, plastic bobbins and polysol wire. Our Standard pickups, which are made in Mexico and used on our Standard Series guitars, are a bit hotter than the American Standard pickups and use ceramic magnets, steel pole pieces, polysol wire and plastic bobbins. Below is a chart which details the specs of some of our most popular models. PICKUP SPECIFICATIONS PICKUPSMAGNETSBOBBINDC RESISTANCEPOLARITYTexas SpecialAlnico (Staggered)Fiber6.20k to 6.50k 6.50k to 6.70k 7.75k to 8.00kSouth North South"American" StandardAlnico (Level)Molded Plastic5.70k to 6.30k 5.70k to 6.30k 5.70k to 6.30k North South NorthStandardCeramic (Staggered)Molded Plastic6.40k to 7.00k 6.40k to 7.00k 6.40k to 7.00k North South North"Vintage" Alnico (Staggered)Fiber5.70k to 6.30k 5.70k to 6.30k 5.70k to 6.30k South South SouthTex-Mex Alnico (Staggered)Molded Plastic6.20k to 6.50k 6.50k to 6.70k 7.75k to 8.00kSouth North South

커스텀 기타 보물지도

30 September
구월
2013
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커스텀 기타 보물지도

Nut to Fret은 핑거보드에 위치한 실제 프렛의 위치

30 September
구월
2013
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Nut to Fret은 핑거보드에 위치한 실제 프렛의 위치이며, 실제로는 연주하는 현의 굵기가 굵어질수록 눌렀을 때에 소리가 높아지는 경향(누른 만큼만 텐션이 강해지므로 )이 있습니다 , 따라서 너트로부터 각 프렛까지의 위치보정이 필요합니다.그 보정을 실시하는 것이 아래 (치수) 실제의 위치:Actual」라고 하는 일람표가 됩니다. 실제 연주하는 프렛의 위치는 Actual의 (치수)를 참고하세요. 기타 제작시 프렛의 위치는 Nut to Fret의 치수로 제작한다. (치수)아래에 있는 (Thickgauge와Thingauge) 현의 굵기에 의한 수정치입니다. 이것은 어디까지나1현측이 가늘고 ,6현측이 굵게라고 하는 상정한 것입니다. 실제로는 사용하는 현의 굵기에 의해 체크하는 것이 최상이지만, 많은 경우는 브릿지의 새들 조절나사를 드라이버로 위치를 조정합니다. 이러한 보정을 실시하는 경우는12프렛 위치의 하모닉스음과 1번 ~ 6번 현의 개방현 E A R G B E 또는 실제음(개방현과 12프렛의 음)을 튜너로 비교하면서 같은 소리의 높이가 되도록 합니다. (옥타브 피치 조정). 인치를 mm로 환산한 숫자 / 1" = 25.4mm Nut to Fret [mm] 1FRET: = 36.35261589 mm2FRET: = 70.66491201 mm3FRET: = 103.05140172 mm4FRET: = 133.62018615 mm5FRET: = 162.47327805 mm6FRET: = 189.70692564 mm7FRET: = 215.41213077 mm8FRET: = 239.67458415 mm9FRET: = 262.57524828 mm10FRET: = 284.1906813 mm11FRET: = 304.59284268 mm12FRET: = 323.85 mm13FRET: = 342.02627556 mm14FRET: = 359.18242362 mm15FRET: = 375.37570086 mm16FRET: = 390.66006069 mm17FRET: = 405.08660664 mm18FRET: = 418.70346282 mm19FRET: = 431.556033 mm20FRET: = 443.68725969 mm21FRET: = 455.13762414 mm22FRET: = 465.94534065 mm23FRET: = 476.14642134 mm24FRET: = 485.775 mm25FRET: = 494.86313778 mm26FRET: = 503.44121181 mm27FRET: = 511.53785043 mm28FRET: = 519.18006273 mm29FRET: = 526.39330332 mm30FRET: = 533.20173141 mm31FRET: = 539.6280165 mm32FRET: = 545.69366223 mm33FRET: = 551.41881207 mm34FRET: = 556.82263794 mm Thickgauge(굵은 현의 보정): = 651.91005 mm 실측한 결과 6 번줄 Thingauge(가는 현의 보정): = 649.25448 mm 실측한 결과 1 번줄위에서 말한 실측이란 줄자 또는 스텐레스 제도용자를 이용하여 너트와 새들의 실제의 간격을(스케일) 말한다.실측한 결과가 가지고 계신 기타의 스케일과 일치해야만 정확한 조율을 할 수 있습니다. ============ 실제의 프렛 위치:Actual(0.995) ============= ACTUAL SCALE => 644.4615 [mm] Nut to Fret 1FRET: = 36.17085281055 mm2FRET: = 70.31158744995 mm3FRET: = 102.5361447114 mm4FRET: = 132.95208521925 mm5FRET: = 161.66091165975 mm6FRET: = 188.7583910118 mm7FRET: = 214.33507011615 mm8FRET: = 238.47621122925 mm9FRET: = 261.2623720386 mm10FRET: = 282.7697278935 mm11FRET: = 303.0698784666 mm12FRET: = 322.23075 mm13FRET: = 340.3161441822 mm14FRET: = 357.3865115019 mm15FRET: = 373.4988223557 mm16FRET: = 388.70676038655 mm17FRET: = 403.0611736068 mm18FRET: = 416.6099455059 mm19FRET: = 429.398252835 mm20FRET: = 441.46882339155 mm21FRET: = 452.8619360193 mm22FRET: = 463.61561394675 mm23FRET: = 473.7656892333 mm24FRET: = 483.346125 mm25FRET: = 492.3888220911 mm26FRET: = 500.92400575095 mm27FRET: = 508.98016117785 mm28FRET: = 516.58416241635 mm29FRET: = 523.7613368034 mm30FRET: = 530.53572275295 mm31FRET: = 536.9298764175 mm32FRET: = 542.96519391885 mm33FRET: = 548.66171800965 mm34FRET: = 554.0385247503 mm Thickgauge(굵은 현의 보정): = 648.65049975 mm - 0.995 = 647.65549975Thingauge(가는 현의 보정): = 646.0082076 mm + 0.995 = 647.0032076

영어로 알아보는 기타 용어

30 September
구월
2013
0

Archtop- A guitar, usually with "f-holes," moveable bridge and tailpiece, generally associated with jazz music. It does, of course have an arched top, as opposed to the flat top of a folk guitar.Armrest - Usually a banjo accessory designed to make playing a bit more comfortableBackstrip - A decorative inlay in the center of the back of a stringed instrument, especially an acoustic guitar.Ball End String - A steel guitar string, usuallyBar Frets - An obsolete style of fret with a rectangular cross sectionBearclaw - A "figure" in spruce top wood that's supposed to look like bear claws. Looks more like chicken tracks to me.Belly Bridge - The "modern" steel string guitar bridge that has a bulge toward the rear add stability to the guitar top.Binding - The inlaid corner trim at the very edges of an instrument body or neck.Birdseye Maple - Maple with tiny, round spots of figure.Biscuit - A wooden disc in the center of the aluminum cone of a resophonic guitar. The biscuit supports the bridge.Blind Saddle - The shorter "routed" saddle used on most steel string guitar bridges.Block Inlay - Big rectangular fingerboard inlay position markers.Book Matched - The tops and backs of stringed instruments are usually made of two pieces cut from the same board, and joined so they show symmetrical matching of the grain.Bottleneck - A cylindrical slide used primarily by blues guitarists.Bout - The upper or lower outside curve of a guitar or other instrument body.Bowl Back - A fretted instrument back, usually of a mandolin, in the rounded shape of a bowl or melon.Box - An acoustic guitar body (rarely, the body of another type of acoustic instrument)Break Angle - The angle of a string as it passes over a bridge, saddle, or nut. Bridge - Conducts the vibration of the string to the main vibrating part of the acoustic instrument.Bridge Pins - Little tapered pegs made of plastic, wood, bone, ivory or other hard, tough material. Bridge pins are used to anchor the strings in the bridge.Bridge Plate - A reinforcement of hardwood under the top beneath the bridge of a flat top guitar or similar instrumentButton - The portion of the back that extends out and reinforces the neck joint at the heel. The tuner knob. The place to hang a strap.Cantilevered Fingerboard - the upper end of the fingerboard is cantilevered, or elevated to avoid having it touch the top of an archtop, f-hole guitar, mandolin or similar instrument.Capo - A simple device that clamps on an instrument neck to raise the pitch of all the strings at once.Celluloid - The plastic traditionally used on stringed instruments for binding and pickguards.Check - A "seasoning" crack in wood, ivory, finish, etc.Chipboard Case - The minimal instrument case, made of reinforced cardboard.Classical Guitar - The guitar used for playing classical music, it has nylon rather than steel strings.Clown Barf - Multicolored CelluloidCompensation - Many fretted instruments need to have the vibrating string length adjusted so they will play more correctly in tune. Frequently the bridge will be "compensated" by moving it or by cutting the saddle to achieve the desired vibrating string length.CNC - Computer Numerical Control - the method by which "machine made" instruments are made.Cross Brace - The major braces in a steel string guitar top which cross to form the letter "x."Cutaway - The section of an instrument body that is designed for reaching higher frets over the body. The body of such an instrument appears to have been "cut away" to provide access to the fingerboard.Dot Neck - A fretted instrument neck with a simple inlay pattern of dots at the conventional fret positions.Dovetail - A classic woodworking joint and the traditional method of neck attachment for fine steel string and acoustic guitars and mandolins.Dreadnought - Martin's biggest and strongest sounding guitar size. Copied everywhere!Ears - Sometimes called "wings" they are little additions necessary to make a wide peghead out of narrow wood.Edge Dots - Markers inlaid into the side of the fingerboard for easy position reference. Sometimes called "side position markers."End Block - The reinforcement inside the end of a stringed instrument where the sides meet. The end block also provides support for the end pin.End Piece - The decorative inlay in an instrument's sides where they join at the end.Endpin - The little button at the bottom of an instrument that holds the strap so you can play standing up.Endpin Jack - An electrical connector that doubles as a strap holder at the bottom of a guitar or other instrument; sometimes called a "strap jack."F-holes - These soundholes are shaped vaguely like the script lower case "f" and are found on violins, arch top guitars and mandolins.Fan Brace - The conventional bracing system for classical guitars.Fiddleback Maple - Figured maple with regular parallel curls. "Flamed" maple.Fifth String - The short string on a five string banjoFifth String Capo - An accessory device mounted on the neck of a five string banjo to hold the fifth string at a desired fret.Figure - A distinctive wood grain pattern.Fingerboard - The hard front surface of an instrument neck against which the strings are pressed to form different notes. Fingerpick - a pick worn on the finger to maximize efficiency and tonal projectionFingerrest - An elevated support for the fingers of the picking hand. Primarily found on arch top guitars and mandolins.Fingerstyle - Yes a style of guitar playing, using the fingers. Also, a flat top steel strung guitar with a clear tone, especially suited for this style of playing.First String - Usually, the string that's tuned highestFirst Position - The lowest hand position (nearest the nut) used in normal playing, as for "open" chords, i.e., those using open strings.Flame - The "fiddleback" figure in maple or other hardwood. A series of parallel "curls" in the grain.Flamenco Guitar - A nylon strung guitar similar to a classical guitar.Flatpick - an instrument pick that's (you guessed it) flat.Flattop - A flat top guitar, a steel strung folk style guitar.Flight Case - The heaviest, strongest travel case, often custom made, and always expensive.Fretboard - The front surface of the neck which holds the frets against which the string is pressed to form different notes. Frequently called "fingerboard."Frets - The little metal bars that cross the fingerboard. The string is pressed downward until it touches a fret, effectively shortening the vibrating length of the string and producing the different notes.Gig Bag - A soft padded instrument case made of fabric. Hardshell Case - The standard case for a fine instrument. As the name implies, it is rigid and strong.Hawaiian Guitar - A "steel guitar." A guitar with elevated strings, designed to be played horizontally with a steel.Hawaiian Nut - This tall nut raises the strings very high above the frets for Hawaiian steel guitar playing styles.Headstock - The end of the neck that holds the tuners. Sometimes called "peghead" or "head."Heel - The portion of an instrument's neck that curves downward where the neck joins the body.Heel Cap - A decorative lamination at the end of the heel of an instrument's neck.Herringbone - A classic decorative element associated with Martin guitars. Any Martin guitar with the herringbone pattern wood purfling around the top. High/Low Position - "High or low position on the neck" refers to the pitch of the notes being played, not the physical location.Hollow Body - A type of electric guitar with a thin body with an air cavity similar to an acoustic.Ivoroid - Imitation ivory used as binding or other trim on stringed instruments.Kerfing - Lining made with saw cuts for easy installation.Ladder Brace - The simplest top bracing system for guitars.Lap Steel - A small solid body electric steel guitar commonly played on the lap.Lining - The reinforcement inside where the top and back are joined to the sides of a stringed instrument.Loop End String - A string with a loop for hooking onto a tailpiece, as on a banjo or mandolin.Mitered Purfling - Purfling lines that meet at an angle in the corners.Mother-of-Pearl (MOP) - An old W.C.Fields expletive. Also, the natural iridescent inlay material that comes from a variety of mollusk shells. Neck Block - The heavy wooden piece inside where the neck joins the body. The neck block must be heavy and strong to keep the neck in alignment.Nut - The piece the strings cross over at the peghead end of the instrument. The nut holds the strings in position, and usually defines the end of the vibrating length of the strings at the end opposite the bridge.Pearl Border - A special decorative purfling made of abalone or other shell inlay.Peghead - Here's a tough one. It's the end of the neck that holds the tuners, tuning machines or tuning pegs. Sometimes called the "headstock" or "head."Pegs - Friction devices for tuning stringed instruments.Pickguard - A plastic or other plate that protects an instrument top from scratches.Pickup - an electronic device mounted on an instrument which allows the sound to be amplifiedPin Bridge - The standard steel string guitar bridge which anchors the strings to the top of the guitar by means of bridge pins.Pinless Bridge - A steel string guitar bridge made without pins. The strings simply thread in from the back edge.Purfling - A decorative inlay around an instrument just "inboard" from the edge.Pyramid Bridge - The standard Martin guitar bridge before 1930, these bridges have decorative "pyramid" designs carved at the ends.Relief - The forward curvature in a neck that allows the strings to vibrate without hitting the frets.Resonator - The enclosed "back" of a banjo. The diaphragm of a resophonic guitar.Resophonic - Mechanically amplified stringed instrument in which the strings energize an aluminum cone to produce a characteristic strong and metallic tone.Ribbon Grain - Mahogany or other hardwood with parallel bands of alternating grain runout.Ribs - The sides of the body of a stringed instrument. Guitar and other fretted instrument sides are usually called "sides;" violin and cello sides are usually called by the older term, "ribs."Rosette - The decorative inlay around a circular or oval soundhole. Classical guitars usually have complex wood marquetry rosettes, while steel string guitars tend toward very simple patterns of rings.Runout - Wood grain that is not parallel to the flat face of a piece of lumber or instrument top.Quilted - Maple sometimes has a figure that looks like puckered cloth. This "quilted" figure sometimes occurs in mahogany.Saddle - On fretted instruments, the saddle is the part of the bridge over which the string passes and which defines the end of the vibrating string.Scale Length - or simply "scale" - The vibrating string length.Scroll - A classic body design element associated with early Gibson instruments. 'Silk - A cross grain pattern often seen in quartersawn spruce.Slack Key - A Hawaiian style of guitar playing, using a standard guitar with altered, lower tunings.Solid Body - The most familiar type of electric guitar.Snakehead - A peghead that tapers narrower toward the end, especially that of a Gibson mandolin.Spanish Heel - A traditional method of joining the neck and body on a classical guitar, commonly associated with Spanish and Mexican instruments.Steel - A heavy metal bar used in playing "Hawaiian" style guitars with raised strings.Steel Guitar - Not necessarily made of metal, the steel guitar derives its name from the fact that it's played with a "steel." String Ramps - Little grooves in a guitar bridge to allow the strings to bear downward on the saddle.T-Bar - Strictly a Martin thing. Martin's first steel neck reinforcement had a "T" cross section and was used from the 1930s to the 1960s.T-Frets - The frets used on most modern instruments. They have a sort of "mushroom" shape cross section. Tailpiece - The string anchor at the end of a fretted instrument with a moveable bridge.Three Piece Back - An acoustic guitar back made of three pieces to conserve precious materials.Through Saddle - The longer Martin style bridge saddle, "cut through" at the ends.Thumbpick - an instrument pick worn on the thumb to increase playing volume and power.Tie Block - The portion of the classical guitar bridge around which the strings are tied.Transverse Brace - Any top or back brace that runs perpendicular to the center line of an instrument. A primitive top bracing system for guitars.Truss Rod - An internal, adjustable tensioning device for keeping instrument necks straight, patented and first used by Gibson around 1921.Truss Rod Cover - A decorative plate, usually screwed to the peghead, which covers the truss rod adjusting nut.Up the Neck - In the world of fretted instruments up is down, and high is low. Go figure.Volute - A raised curving area carved in the back of an instrument neck at the base of the peghead.Waist - The narrow part of a guitar or other instrument bodyX-Brace - The major braces in a steel string guitar top which cross to form the letter "x."

할로바디형의 어쿠스틱 기타를 제작 할 때 쓰려고 만든 제작도구

30 September
구월
2013
0

아래 보이는 사진은 할로바디형의 어쿠스틱 기타를 제작 할 때 쓰려고 만든 제작도구이며기타 제작가의 재치넘치는 아이디어가 돋보입니다. 역시 제작가의 아이디어는 기타 제작 그이상입니다.우선 홈이 파인 할로바디가 올려지는 목재가 있습니다 제일 하단에 위치한 합판으로보이는 목재입니다.그 위에 수평형 고정틀에 아취 모양을 한 조임 목심을 넣는군요. 그 다음으로 위에서 십자 스크류를 이용해서서서히 조금씩 조여주는 원리입니다. 기타의 전판이 원목이라면 조여주는 시간이 제작의 열쇠입니다. 연구해보세요. ^^

베이스 바디 모양과 모델명칭

30 September
구월
2013
0

베이스 바디 모양과 모델명칭

표준 기타 바디 모양과 모델명칭

30 September
구월
2013
0

표준 기타 바디 모양과 모델명칭



게시물 내용

21 . 기타 브랜드별 표준 스케일 사..
20 . 기타 제작용으로 사용되는 목재..
19 . Fender ST Long 스..
18 . pickup의 구조와 이해
17 . 기타와 베이스의 바디 치수와 ..
16 . 기타의 스케일 길이 구하는 공..
15 . 영문 기타 제작 용어
14 . 상현주라고 말하는 너트의 재질..
13 . 픽업이란?
12 . 커스텀 기타 보물지도
11 . Nut to Fret은 핑거보..
10 . 영어로 알아보는 기타 용어
9 . 할로바디형의 어쿠스틱 기타를 ..
8 . 베이스 바디 모양과 모델명칭
7 . 표준 기타 바디 모양과 모델명..

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